Jaunumi

Sirds mazspējas diena / Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca, aktu zāle

Katru gadu maija otrajā nedēļā  visā Eiropā un arī Latvijā atzīmē Sirds Mazspējas dienu. Šogad to atzīmēja 10. maijā. Lai uzzinātu vairāk par slimības biežākajiem cēloņiem, izpausmēm un ko iespējams darīt savas sirds veselības labā, sirds mazspējas pacienti tika aicināti uz tikšanos ar ārstiem un pacientu biedrību „ParSirdi.lv”.

Pasākumā:
• Dr. Ginta Kamzola stāstīja, kā labāk sadzīvot ar sirds mazspēju, kas ik dienu jāievēro,  kādiem veselības rādītājiem jāseko līdzi, cik bieži jādodas pie ārsta, kas jādara kritiskās situācijās.
• Dr. Maija Vikmane sniedza praktiskus padomus pacientiem ar implantējamām ierīcēm jeb biventrikulāriem elektrokardiostimulatoriem sirds mazspējas ārstēšanai.
• Pasākuma laikā bija iespēja uzzināt, kādas iespējas sirds slimību pacientiem paver pacientu biedrība „ParSirdi.lv” un kā kļūt par organizācijas biedru.

Parasti sirds mazspēja attīstas citu sirds slimību rezultātā. Visbiežāk to izraisa koronāra sirds slimība, it īpaši pārciests miokarda infarkts, paaugstināts asinsspiediens, dažādas sirds muskuļa slimības un sirds vārstuļu patoloģija.

Cilvēkiem ar sirds mazspēju raksturīga dzīves kvalitātes pasliktināšanās, biežas hospitalizācijas, kas veido 5% no visām neatliekamajām hospitalizācijām, un augsta mirstība.

Biežākie sirds mazspējas simptomi ir diezgan nespecifiski – nogurums, nespēks, elpas trūkums, paātrināta sirdsdarbība, potīšu tūska. Sākuma stadijā sirds mazspēja var attīstīties arī bez simptomiem! Tāpēc kardiologi iesaka regulāri pārbaudīt sirds veselību, tostarp īpašu uzmanību pievēršot pulsam un asinsspiedienam – arī tad, ja simptomi liekas mazsvarīgi vai arī nekas neliecina par sirds veselības traucējumiem.